Tryck ”Enter” för att hoppa till innehåll

”När jag började vid Polisen var cirka 70% av oss i yttre tjänst – idag handlar det förmodligen om mindre än 25%”

Tiden var sent 1970-80-90-tal och laglösheten var inte så framträdande att dåtidens politiker var alltför intresserade av att utveckla Polisen utan förhållandevis nöjda med den dagens ordning. Polismyndigheten sågs mer som en mjölkko där besparingar kunde påfordras.

Upptäck mer från Nyhetskartan.se

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa